SEO Analyse

A-Z BBQ & GOurmet

Bear's Factory logo
Bekijk jouw quick wins

Inhoud

SEO Pillar - Bears Factory

Samenvatting

Om je snel inzicht te geven in de status van de site, slaan we de bla bla over en gaan we direct naar de kern.

De gezondheid van jouw site zie je in het onderdeel van “Site Health”. Deze score is matig te noemen, maar biedt ruimte voor verbetering.

Tevens hebben we nog gekeken naar de techniek, autoriteit en content van de site. Deze is samenvattend:

  • Techniek: goed
  • Autoriteit: goed
  • Content: goed
 

Dit brengt barbecue.nl tot een goede SEO technische site. Om je vooruit te helpen, vind je de geadviseerde eerste acties in dit rapport. Deze geven richting aan de vooruitgang van jouw site. Veel leesplezier! Heb je vragen, bel of mail me dan. Ik help je graag verder.

johan wit
Johan van Bears Factory
Digital marketeer

Site Health

61%
"SEO is niet eenmalig, je content mag geweldig zijn maar de eisen veranderen continu"
Bear's Factory - Johan van Helden

Uitleg over SEO

Ik ga je natuurlijk niet gewoon in het diepe gooien. Graag geef ik nog even een korte uitleg over de drie pijlers van SEO.

Techniek

Kijkend naar een website beginnen we vaak aan de “achterkant”. Even kijken wat er onder de motorkap zit, hoe snel is hij en zijn er nog technische verbeterpunten. De techniek kan veel bijdragen maar ook afbreken aan je vindbaarheid. 

Autoriteit

Als we het hebben over vindbaarheid, mag autoriteit niet over het hoofd worden gezien. Door de zoekmachines wordt een bepaalde waarde aan jouw site toegekend, afhankelijk van een aantal factoren. Backlinks zijn hier een groot onderdeel van. Door middel van Linkbuilding kun je ervoor zorgen dat je site een betere autoriteit krijgt, maar ook specifieke onderwerpen boosten.

Content

Sluit jouw content niet aan bij wat jouw mogelijke bezoekers zoeken, dan vinden ze je ook niet. Kort door de bocht, is jouw content niet goed voor Google, dan laat Google je niet zien. 

SEO Analyse / site health + pages

Gecrawlde pagina's

5000 pagina's

Deze pagina’s zijn gezond. Dat betekent effectief dat er geen problemen gevonden zijn op deze pagina’s

Deze pagina’s zijn stuk. Dat houdt in dat ze waarschijnlijk naar een 400 of 500 status leiden.

Deze pagina’s hebben problemen. Dit gaat in verschillende gradaties. Van error tot aanbeveling.

Deze pagina’s zijn doorverwezen. Doorverwijzingen zijn prima, maar je wil er niet teveel.

Deze pagina’s zijn geblokkeerd voor zoekmachines.

Techniek

1. Gebroken links

2. Trage pagina’s

3. Canonicals die niet kloppen

4. Dubbele meta’s (beschrijvingen en/of titels)

5. Geen H1 koppen

De website bevat veel gebroken links, oftewel, links die naar een 404 leiden (niet bestaande pagina). Een onhandige fout die eenvoudig opgepakt kan worden. 

Vervolg punt is de snelheid. Deze beïnvloed direct de gebruikservaring van de bezoekers. 

De derde omschrijft een technisch probleem welke opgelost moet worden. De canonical geeft de hoofdversie aan van een pagina die dubbel is. Als deze niet klopt, verspeel je Google Crawl budget.

Linkbuilding

Domein autoriteitscore
31%

1500 verwijzende domeinen 

Op autoriteit is weinig aan te merken bij barbecue.nl. De site heeft een autoriteit van 31%, wat goed is. 

Een totaal van 9232 links uit ongeveer 1500 domeinen zorgt voor deze hoge waarde. 

Wel mag de toxiciteit nog dalen van het linkprofiel.

Content

Barbecue.nl is een uitgebreide site waar al veel is geïnvesteerd in SEO. Dit zie je terug in dit overzicht. Nu moeten we wel aangeven dat we een beperkte scan hebben gedaan op zoekwoorden die hoog relevant zijn voor de core business (barbecue bijvoorbeeld) en woorden met AZ. 

Dit overzicht kan dus nog wijzigen afhankelijk van het aantal zoekwoorden welke we gaan volgen.

Geadviseerde eerste acties

1. techniek

De techniek is leidend voor je vindbaarheid. Is je site traag, klopt de techniek niet, of is de code onvolledig, dan heeft dit groot effect op je vindbaarheid. Eerst de focus op het herstel van fouten, dan verder met de rest. De prioriteitenlijst ziet er hetzelfde uit als hierboven aangegeven.

2. Content

De content is al goed te noemen, maar we zien nog veel ruimte voor groei. De long tail keywords, absolute topposities en relevantie verdienen nog allemaal aandacht.

Autoriteit

Eerst poetsen, dan weer verder. Het is zaak dat de toxiciteit daalt en dat er dus links losgekoppeld worden. Daarna weer de focus op groei van nieuwe links.

Meer weten?

Bedankt voor de aanvraag van jouw SEO scan. Hiermee heb je een inzicht gekregen in de gezondheid van jouw site als het gaat om organische vindbaarheid in zoekmachines. Ik hoop dan ook dat je er wijzer van bent geworden. 

Ben je benieuwd naar de acties die nodig zijn om jouw site naar de eerste pagina van Google te duwen? Wij bellen je nog even na het versturen van dit document. Heb je eerder vragen? Bel dan naar +31 85 004 4978 en ik help je graag verder!

Tot snel!

02

Design & Development

Volg ons op